جمعه ۲۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

طرح آزادسازی قیمت بنزین سوپر در همان نخستین روز‌های اجرا تحولات زیادی را در پمپ بنزین‌ها به وجود آورد.

ورود برعکس به پمپ بنزین‌ها

صف طولانی بنزین معمولی و صف انگشت شمار بنزین سوپر از جمله این تحولات بود. اما با وجود توصیه‌هایی که در مورد لزوم در نظر گرفتن پمپ‌های بیشتر برای بنزین معمولی و کاهش تعداد پمپ‌های بنزین سوپر یا جداسازی ورود به صف بنزین سوپر مطرح شد اما جایگاه‌داران هنوز در این مورد اقدام نکرده‌اند و به همین دلیل خود رانندگان دست به کار شده‌اند.

برخی از رانندگان که بنزین سوپر در خودرو‌های خود می‌ریزند، اخیرا به جای معطل شدن در صف طولانی بنزین معمولی  از راه خروجی پمپ بنزین به صورت دنده عقب وارد می‌شوند.

در غیر این‌صورت رانندگان این خودرو‌ها ناچارند مدت زیادی همراه با خودرو‌هایی که می‌خواهند بنزین معمولی بزنند در صف معطل بمانند و این در حالی است که پمپ‌های بنزین سوپر مشتری زیادی ندارند.

البته این اقدام رانندگان صحیح نیست و می‌تواند موجب بی‌نظمی و حتی تصادف شود. خوب است در این مورد چاره‌ای اندیشیده  تا زمینه رفاه حال رانندگان فراهم شود.

رنگ‌آمیزی پوست شهر

چند روزی است که نقاش‌ها روی نردبان رفته‌ و در جای‌جای شهر شروع به رنگ‌آمیزی پوست شهر می‌کنند. شهروندان وقتی می‌بینند دیوار‌های کثیف دیروز تبدیل به بوم‌ نقاشی شده است حسابی خوشحال می‌شوند و چند دقیقه‌ای کار نقاش‌ها را با دیده تحسین به نظاره می‌نشینند.

این بار نقاش‌ها با استفاده از رنگ‌‌های شاد و زیبا سعی دارند شادی و نشاط را برای شهروندان به ارمغان آورند. جالب اینجاست که در برخی نقاط شهر خود شهروندان نیز از اقدام عوامل شهرداری به ذوق آمده و خود نیز قلم مو و رنگ به دست گرفته و دیوار‌های کثیف را رنگ می‌کنند.

تمامی روان‌شناسان و دانشمندان در تاثیر مثبت رنگ‌های زیبا بر روان انسان‌ توافق دارند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که از طرح‌های رنگ‌آمیزی شهر بیش از پیش استقبال شود زیرا تعداد دیوار‌های کثیف  و آلوده در شهر کم نیست.

درمان جوش خودرو

در روز‌های گرم تابستان  فقط صورت‌های عرق‌کرده شهروندان نیست که به محلول‌های ضد جوش احتیاج دارد بلکه برخی خودرو‌ها نیز در این گرما حسابی جوش ‌می‌آورند و به همین دلیل به محلول‌های ضد جوش نیاز دارند.

در سربالایی‌های تند شهر هر روز می‌توان دست‌کم یکی از این خودرو‌ها را مشاهده کرد که رادیاتور‌ آنها در حال آتشفشانی است.

برخی راننده‌های ناآگاه بدون خنک کردن رادیاتور در آن را باز می‌کنند و در همین هنگام است که فوران آب‌جوش و بخار آن گاهی اوقات دست و صورت آنها ر امی‌سوزاند.

تعمیرکاران توصیه می‌کنند ریختن محلو‌ل‌های مکمل در آب رادیاتور مختص زمستان نیست. بنابراین ریختن ضدیخ و ضد جوش در طول تابستان می‌تواند بخشی از سلامت خودرو را تضمین کند.

مسیر ویلچر‌

درروزهای تعطیل تابستان، در پارک‌ها به اصطلاح جای سوزن انداختن نیست و بیشتر مردم برای رهایی از گرمای طاقت‌فرسا و قطع برق به بوستان‌ها یورش می‌‌برند.

اما اولین نکته‌ای که در بدو ورود به این بوستان‌ها جلب توجه می‌کند، استقرار بلوک‌های سیمانی درمقابل ورودی‌هاست که برای جلوگیری از ورود‌ موتورسیکلت به داخل بوستان تعبیه شده است.

هنگام نصب این بلوک‌ها ظاهرا به این نکته توجه نشده که برخی از شهروندان که دچار معلولیت هستند باید با ویلچر وارد این مکان‌های تفریحی بشوند.

البته اخیرا اغلب طرح‌های ایجاد بوستان با توجه به رفاه حال معلولان در حال اجراست اما در برخی از پارک‌‌های قدیمی‌تر که معماری آنها به گذشته بازمی‌گردد، این اصل رعایت نشده است.

به هر حال ضروری است که در مورد بوستان‌های قدیمی هم راهکار‌هایی در نظرگرفته شود تا معلولان بتوانند بدون دردسر وارد آنها شوند و همانند دیگران از فضای سبز استفاده کنند.

کد خبر 58301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز